•  |

Ešte som nadšený...Vysoko závislý na láskea autobusových zastávkach. Zoznam autorových rubrík:  Stretlo ma/Stretol somIFFRBásničkeRecenzie

Recenzie

Bin-jip alebo 3-IRON

Jakub Turčan

Bin-jip alebo 3-IRON

“We are all empty houses Waiting for someone To open the lock and set us free. One day, my wish comes true. A man arrives like a ghost And takes me away from my confinement. And I follow, without doubts, without reserve, Until I find my new destiny.” --- „Všetci sme prázdnymi domami, Ktoré čakajú na toho, Kto príde odomknúť zámku a vyslobodiť nás. Jedného dňa sa môj sen splní. Muž príde ako duch A vyslobodí ma z môjho väzenia. A budem ho nasledovať, bez pochybností, bez výhrad, Dokiaľ nenájdem nové poslanie. - KIM Ki-duk (o 3-IRON)

• 26. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 794x
  • 5
Wojaczek

Jakub Turčan

Wojaczek

Dvanásteho októbra 2006 sa v Bábkovom divadle na rázcestí uskutočnil Deň poľskej kultúry, v rámci ktorého bol prezentovaný aj poľský film ako súčasť medzinárodného festivalu poézie ArsPoetica 2006. Reč je o diele svetom uznávaného básnika, maliara, skladateľa, producenta a režiséra Lecha Majewského. Pri tomto mene určite stojí za zmienku koprodukcia filmu Basquiat (1995) podľa jeho vlastnej literárnej predlohy, skladateľský debut v autobiografickej opere s názvom Pokój Saren (spoločne s Józefom Skrzekom, 1996) ocenený Zlatou Maskou, či jeho členstvo v Európskej filmovej akadémii (od roku 2000).

• 13. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 052x
  • 2
TVORIVÝ KOLEKTÍV S NÁZVOM DNO (recenzia divadelného predstavenia)

Jakub Turčan

Je pol siedmej večer, streda, 4. októbra 2006. Vo Zvolenskom Divadle Jozefa Gregora Tajovského sa zhromaždilo množstvo sák, rób a študentov. To preto, lebo sa sluší prísť (oblečený slušne) na otváranie ďalšieho z dôkazov, že kultúra na Slovensku (alebo v Československu) neumiera. Zhromaždil som sa aj ja a čakal, kým sa saká, róby a študenti dousádzajú, aby už kompetentní konečne otvorili to nóvum cezhraničnej spolupráce s českými bratmi a síce Dni českej kutúry Královohradeckého kraje v Banskobystrickom samosprávnom kraji a aby som sa uistil, že stálo za to zhliadnuť Predanú nevestu v podaní Klicperovho divadla z Hradca Králové v réžii Vladimíra Morávka. Verte mi, stálo to za to.

• 8. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 689x